We hebben een boerencamping met 15 plaatsen. De bezetting op onze camping is nog maar matig. Na magere startjaren ging het vorig jaar duidelijk beter. We hoopten dat die trend zich zou voortzetten, maar dit jaar zijn er tot nu toe minder mensen geweest dan vorig jaar. De iets koude voorzomer zal ook wel een rol spelen. Maar nu is het toch mooi weer en nu staan er ook maar 5 caravans. Zó jammer. Zelf vinden we dat we zó’n prachtige camping hebben en dan is het jammer dat er niet meer mensen van kunnen genieten. De gasten die bij ons komen zijn ook heel tevreden. Vele kampeerders komen ook terug. Dat lijkt me toch een goed teken. Dat de mensen tevreden vertrekken van onze camping vinden we ontzettend belangrijk. Daarom hebben we ook gekozen voor een doelgroep. De 50-plussers. Daarmee stimuleren we andere doelgroepen niet om bij ons te komen. Aan de ene kant is dat jammer, dat kost omzet, maar dan weten mensen wel waar ze op kunnen rekenen als ze bij ons komen. En dan neemt de kans op een tevreden verblijf toe.
Op één of andere manier moeten meer rust zoekende kampeerders zien te bereiken. Gaan we over nadenken.
Leave a Reply